Brev:
Måltider - 8 mdr.
28. juni 2007
Alder:
8 mdr.
Måltider - 8 mdr.
Kære Helen
Kasper bliver 8 mdr i morgen, og det går rigtig godt med ham. Han falder ikke nær så meget længere, når han får rejst sig op. Og det gør han HELE tiden. Det er det eneste, der er sjovt for tiden og så kravle. Så jeg har fået travlt :-) Men det er jo dejligt at se, hvordan han kommer frem i verden.
Men jeg har nogle spørgsmål mht til måltider. Vores dag så nogenlunde sådan ud:
6.30 Vågner og får 200 ml vælling
8.00 Havregrød med frugtmos. MME af kop
8.30 Puttes til formiddagslur. Sover ca 1½ time
11.00 Rugbrødshapsere med ost eller leverpostej (½ skive), fuldkornsgrød. MME af kop
13.00 Puttes til middagslur. Sover ca 1½ time
15.00 Frugtmos eller frisk frugt. MME af kop
16.30 Powernap ca ½ time
18.00 Grøntsagsmos med kød. Tvebakke eller riskiks at gnaske i. MME af kop
19.30 Puttes med 200 ml vælling
20.00 Sover natten igennem (får måske sutten 1 eller 2 gange)
Mit spørgsmål går mest på frugtmos og frugt, som det faktisk ALDRIG lykkes mig at få i ham. Han tager måske én bid, men så er munden ellers snerpet sammen. Og jeg synes snart, at jeg har prøvet alt. Jeg ved ikke, om det er fordi han ikke bryder sig om det, eller om han bare ikke er sulten på det tidspunkt. Han spiser godt ved alle de andre måltider. Hvor vigtigt er det, at han får dette mellemmåltid, og hvor vigtig er frugt? Jeg har også prøvet at give ham noget at sidde med selv, men det bliver blot mast i hånden og når aldrig munden.
Desuden kan jeg se, at du oftest anbefaler grøntsagsmos til frokost. Men er det mest pga at grød kan være hårdt for maven? Kasper er nemlig rigtig glad for grød og har ingen maveproblemer, så jeg ville helst fortsætte med grød til frokost.
Hvor længe skal jeg blive ved med at blende hans aftensmad? Jeg har prøvet blot at mose kød og kartofler, men det udløser det vildeste hosteanfald, og bagefter er munden lukket!!!
Det var vist det hele for denne gang
Hilsen Sandra